.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشدید ممنوعیت شکار در مازندران
مدیر کل محیط زیست مازندران از تشدید ممنوعیت شکار در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران  گفت:ممنوعیت شکار در استان به علت شیوع آنفلوانزا در سال‌های اخیر، مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین بحث بوتولیسم برای پرندگان مهاجر، امسال تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه ممنوعیت شکار پارسال به تصویب هئیت وزیران رسیده است، افزود:این ممنوعیت برای مازندران تا ۵ سال ادامه داشته و هر گونه شکار و صید کاملا در استان ممنوع است.

ابراهیمی گفت:ممنوعیت شکار برای همه حیوانات وحشی اعم از پرندگان و پستانداران اعمال شده و هیچ گونه پروانه صیدی صادر نخواهد شد.

او در ارتباط با وضعیت شکار در منطقه فریدونکنار، افزود: دوما، تنها روش صید مجاز در فریدونکنار است و بقیه روش‌ها از جمله کرس، دام هوایی و سایر ممنوع بوده و مورد تایید محیط زیست نخواهد نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان ازشهریور ماه در جنوب غرب و غرب استان اتفاق افتاد، گفت: در این مدت لاشه ۳۸ راس کل و بز وحشی که به دلیل طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند کشف و دفن بهداشتی شده است.

او افزود: افراد در صورت مشاهده تلفات غیر عادی در پستانداران و پرندگان حتما به همکاران محیط زیست اطلاع دهند که به موقع برای تشخیص و دفن بهداشتی وارد عمل شویم.

ابراهیمی گفت:هر گونه خرید و فروش حیونات وحشی اعم از پرندگان و پستاندران جرم است و در صورت مشاهده حتما اعمال قانون خواهد شد.

او با بیان اینکه در این فصل که پرندگان مهاجر وارد استان می‌شوند تعدا تخلفات بیشتر می‌شود، افزود: محیط زیست استان نظارت‌های خود را تشدید کرده و برخورد‌ها با متخلفان شدید‌تر خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت:افراد بومی و مسافران از خرید و فروش پرندگان و حیوانات وحشی جدا خودداری کنند، چون در صورت مشاهده قطعا اعمال قانون خواهد شد.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.